5te januar 2015

Kære medlemmer og venner af foreningen,

GODT NYTÅR til alle – og så er vi ellers klar til at tage hul på et år, der byder på mange spændende aktiviteter.

Ti. d. 13. januar kl. 19.00. Foredrag i Karens Hus: Mød dit træ og kend dig selv lidt bedre.

Hvert træ har en træånd siger druiderne. Træets ånd præger det menneske, som fødes i dets periode, og det er beskrivelsen af de 13 træer, og hvad de hver især betyder for dannelsen af din personlighed, du vil møde i mit causeri over min bog. Tilmelding ønskes, så jeg ved, hvor mange ostemadder jeg skal lave.

Lørdag d. 17. januar kl. 10.00: Malerworkshop I Karens Hus.

Efter Nytår åbner vi mulighed for at oprette en lørdagsmaler gruppe.

Planen er, at Lørdagsmalerne mødes hver anden lørdag med start 17. januar. Kulturnet er vært til en kop morgenkaffe, så vi sammen kan drøfte mulighederne. Lokaludvalget og Beboerrådgiverne inviterer samme dag til murens fald fra kl. 12 – 16, så måske er vor første mødedag mere af gensidig orienterende art. HUSK kalender. Vi forventer gruppen skal være selvkørende, men kan naturligvis lave aftaler om ekstern undervisning.

Hvis du er interesseret, så meld tilbage til foreningen.kulturnet@gmail.com eller 22 13 87 10.

Mandag d. 19. januar kl. 19.00: Møde i Karens hus for medlemmer og interesserede: Vores bosniske medlemmer har stiftende generalforsamling af foreningen DanBal og Mirshad Ziggi fra Kulturnets bestyrelse orienterer om planerne.

28. februar kl. 19.00: Vores blues musiker Leif Willumsen – som gæster fra Julestuen husker - inviterer til bluesaften i Kulturhuset på Tomsgårdsvej 35, så snyd ikke jer selv for en god musikalsk oplevelse. I kan se mere om koncerten i Bydelsavisen, som udkommer i uge 3.

I samarbejde med Danske Seniorer har vi ansøgninger ude om 2 spændende events i dette forår.

1. 25. marts håber vi at kunne invitere koncert i store sal i Biblioteket med Bo Schiøler og hans band: Råt guld, der leverer musik og sang for den 3die alder. Vi har søgt NordVestfonden og lokaludvalget om tilskud, og X'er fingrene for, at vi får bevillingen. Se mere i Bydelsavisen.

2: Balkan på Nørrebro. Vi håber at kunne rejse midler til at få besøg fra Ale Obic's folkedanserensemble fra vores venskabsby Gradiska i Bosnien Hercegovina.

Det fortæller vi meget mere om i næste nyhedsbrev.

NYTÅR = kontingenttid. Ligesom sidste år er det kr. 125.- for enkeltmedlemmer og 300.- for grupper. I bedes indbetale beløbet på foreningens konto i Danske Bank. Reg.: 1551. Kto.nr.: 10662982

Vi glæder os til at se jer i 2015.

p.v.a. Bestyrelsen,

Jette